کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر وایقان با حضور سرهنگ باغبان جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی

همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر کارگاه آموزشی پیشگیری ار آسیب های اجتماعی در محل خیریه شهر وایقان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان شبستر، مدارس، شهرداری و شورای اسلامی شهر وایقان و شرکت جمعی از خانواده های شهر برگزار گردید.
سرتیپی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شبستر در ابتدای این کارگاه آموزشی گفت: علیرغم سلامت شهرستان از نظر آسیب های اجتماعی همت مسئولان و بخصوص اولیای محترم بر مبارزه با آسیبهای اجتماعی علل الخصوص معضل مواد مخدر در جامعه و بویژه در میان نوجوانان و جوانان ضروری است. وی بر توجه جوانان به آموزه های دینی و اعتقادی بویژه نماز تأکید و انجام فرائض دینی و پیروی از دستورات دینی را از مهمترین عوامل مقابله با انحراف جوانان و آسیبهای اجتماعی دانست.
سپس سرهنگ باغبان جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی و کارشناس ارشد مبارزه با مواد مخدر از تنوع مواد مخدر در جامعه گفته و این امر را از مصادیق جنگ نرم در جامعه دانسته و بهترین راه مبارزه در بحث اعتیاد را آموزش و اطلاع رسانی عنوان کرده و بر عدم اطلاع مردم از مواد مخدر و شناسایی افراد معتاد در جامعه امروزی اشاره کرد. وی در ادامه به علائم افراد معتاد اشاره و بر لزوم توجه بیشتر در انتخاب دوست توسط نوجوانان و جوانان و راهنمایی والدین در این خصوص تأکید کرد. وی افزود یکی از عوامل انحراف فرزندان عدم مهارت والدین در رفتار با فرزندان می باشد و از والدین خواست که به رفتارهای فرزندان و تغییر رفتار آنان توجه کنند. باغبان یکی از مهمترین راههای مقابله با این آسیب ها را هدایت فرزندان بسوی نماز و قرآن و مساجد و مکانهای مقدس و مذهبی از سوی والدین معرفی کرد و بر لزوم گرمی روابط والدین با فرزندان تأکید کرده و دوستی والدین با فرزندان را از راههای پیشگیری از انحراف فرزندان قلمداد نمود.
IMG_6885

IMG_6890

IMG_6896

IMG_6899

IMG_6907

IMG_6902

همچنین ببینید

فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و چهل و چهار سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

bigtheme